Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
DiARi KECiL HiDAYAH MOHKTAR

Wednesday, January 1, 2014

Hisyam.

Malam Tahun Baru 2014.
Aku macam biasa duduk kat bilik je la malam malam tahun baru macam ni. Nak pergi mana kan? Duduk je lah rumah. Dan seperti malam malam biasa, texting dengan incek pakwe. hehe
Musibah tu perkara biasa. Dugaan dari Allah utk kita.
“Demi sesungguhnya Kami menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan lapar (dengan berlakunya) kekurangan harta benda dan jiwa serta hasil tanaman dan berilah khabar gembira kepada orang yang sabar.” 

Dugaan yang diberi kepada kita, adalah mengikut kemampuan kita. Allah tidak akan menguji HambaNya jika kita tidak mampu. 
Jadi Al-kisah nya, incek pakwe sedang memerlukan kata-kata semangat. Kecewa betul dia, bila bonus kena potong, gaji tak naik. Katanya duit tu semua dia nak guna untuk beli barang hantaran untuk aku. 
Alahai sayang, takpe lah. Kita beli mana yang mampu je. Nanti dah ada duit, baru beli apa yang nak beli untuk ayang tu ye. 
Soalan demi soalan keluar. Kenapa aku sayangkan dia, kenapa aku terima dia. Yang pasti nya jawapan aku satu. Aku sayangkan kau, sayang sangat. 
Jadinya, izinkan aku bahasakan "aku dan kau" kpd buah hati supaya tak nampak annoying . hehe.

Hisyam.




Kau selama ni cukup banyak jd semangat bila aku hilang tempat mengadu. Bila aku sesat, takde sape nak bimbing, kau selalu ada. Selain dr keluarga aku sendiri. 
Kau selama ni dah jadi abang, kawan baik, musuh, dan juga kekasih aku. Kau cukup banyak lindungi aku. Aku rasa selamat dgn kau. 

Walaupun selama ni aku buat salah dgn kau, kau tak pernah tengking aku. Dah 4 tahun . Jarang sekali kau marah aku. Kau sabar betul. 

Takpernah aku pandang harta kau. Dari dulu. kalau betul aku nak yg berharta , mesti dah lama aku cari. Tapi aku taknak pandang semua tu. dulu masa tak matang memanglah, nak yg kaya la, ada kereta la. Sekarang aku dah pandai fikir lebih matang. hehe. 

Tak pernah gak aku pertikai soal rupa paras. Kau cukup dah kat mata aku. Cukup selesa aku pandang kau. Cakap cakap orang, aku dah bosan nak dgr. Teruskan lah bercakap. Mulut orang. 

Kalau pun kau takde harta mcm orang lain. Takpe. Harta tu nanti kita cari lah. Jangan bebankan diri tu. Sikit sikit. Nanti lama lama banyak. Takpe sayang.

Lagi banyak orang aku kenal, lagi aku tahu yg mana satu nk aku jd kan teman. Yang mana betul ikhlas, atau hanya nak mengambil kesempatan. Terima kasih sb kau selalu bagi aku peluang utk kenal orang yang ada atas muka bumi ni.

Baru semalam kau mengadu kau sedih. Lepas 4 tahun, berapa kali je aku dgr kau mengadu. Yang bila kau sangat kecewa. Nada, ayat kau. Mmg kau sgt kecewa. Kau tanya aku, aku tak sedih ke bila kau sedih? Aku jawablah. 

"tak. kenapa dua2 perlu sedih? kau sedihlah. Aku nak jd semangat kau"

Selama ni kau jd semangat aku. Biar kali ni, aku jd semangat kau. Walaupun aku tak tahu nak buat kesedihan kau kurang, aku harap bila aku buat kau selesa, tu dah boleh membantu.

Sabar ye sayang. Dalam tempoh 2 tahun lagi, nt jd lah yg halal. hehehehehe (gelak gatal) . 
Lepas ni, dalam tempoh sebulan lagi, kita lalui dulu fasa pertunangan. Mungkin lagi banyak dugaan yg dtg. Risau! tapi kena hadapi jugak. 

Keluarga tak putus putus bg semangat. Utk lalui fasa ke 2 ni. Fasa pertama dah pasti yg 4 tahun ni laa. haha! Dah macam macam benda jd. Akhirnya kata kata kau yg dulu tu, betul betul jd kenyataan. InsyaAllah.

Sekarang pun dah ade dugaan sikit sikit kan. Takpe, sabar. Yang penting kite selesaikan satu satu. Sabar ye sayang. Aku selalu ada utk kau, susah senang. Aku ada.
 La ilaha illa anta subhanaka inni kuntu minaz-zalimin
ya Allah, tidak ada Tuhan selain Engkau. Maha Suci Engkau. Sungguh aku ini termasuk orang-orang yang zalim
Semoga kesedihan tu, hilang sedikit demi sedikit ye, sayang.

Aku sayang kau dan aku harap hubungan ni till jannah . Kah! apak ah ayat . lololol.

Bimbing lah aku jd lebih baik bila aku dah jd yg halal utk kau. Untuk terus jd semangat utk kau. 

Yang tercomel,
Ayang     

kakaka. 
maaf kalau engkorang yg baca ter- annoying jugak. Kessah ?! 
bye!
    



0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.