Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
DiARi KECiL HiDAYAH MOHKTAR

Tuesday, July 9, 2013

daddy and his girl moment .

jadi nye tajuk entry arini mcm kat atas tu . 
dah lama tak join abah bakar ayam ni . so aritu , isnin . aku bg cadangan kat abah nak bakar ayam.
hehehe
so masa kerja tu aku msj abah . cakap pasal plan aku ptg tu  nak bako ayam hehehe





tapi masa ni abah tak reply . saba je lah . 
pastu abah call . abah kate nak buat boleh je . nt balik beli ayam .

so aku balik je keje terus g cari ayam naik kude merah abah yg aku pinjam tu 


dah lah pinjam moto abah , tak reti basuh , tak reti isi minyak .kikiki .
sorry abah . 

ni ler yg aku bawak g keje ari2 . dr tak berani rempit sekarang dah berani dah hehehe .

okay2 . back to our main story . so aku pun g la kedai dak akim tu . tp ayam xde lak . kena lah g kedai lain cari ayam . maybe dah petang kot , ayam pun beku2 tahap iceberg je . ah lantak kan semua tu . balik rendam la dalam air . hehehe . 

sampai je uma , rempah nak letak kat ayam , kayu api semua dah siap dah . tp gambo rempah atau resepi rempah yg mak buat tu adalah rahsia . kakaka .



tadaaa abah dah hidupkan api masa ni mak tgh potong ayam . tp mak tak juin pun kitorang main api tu . haha
so sementara tunggu ayam kitorang main api dulu la . 
bessttt . hihi
lepas ayam dah siap basuh , aku pun set up kan lah , ececeh . letak ler ayam tu atas cover kipas yg abah susun btg pokok ubi kayu tu sesuka hati aku .

kreatif tak ? hahaha . so what . 

so tunggu punya tunggu punya tunggu . ayam tu pun siap ler di masak . ah dapnyaaa bau die . 
kucing pun datang . nak terkam kang terbaka lak kene api an . so kucing tu pun pandang je lah . attack je ayam bakar aku tu .
abah pun banyak ckp pasal masak ni . mcm2 la abah ajar . tp rasa mcm masuk tinge kiri kua tinger kanan je. hehe
lepas ayam tu siap . apa lagi duk bedal la adik beradik makan depan tv . hehe . seronok . 

tadaaa . ni satu je . nak makan sesorang la konon . last last makan reramai kongsi satu pinggan gak sedap :')
diorang pun dtg bwk beberapa ketul lg yg lain . 
hehehe . 
masa tu makan tak sempat nak snap2 . kusyuk sgt okay :p
dah lah . 
seronok sgt masa tu . nt harap2 nye boleh buat lagi dgn abah :D
tadaaa ni lah abah . hehehe . okay terima kasih membaca :)
selamat menyambut ramadhan al mubarak :)

salam ramadan :)

0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.