Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
DiARi KECiL HiDAYAH MOHKTAR

Wednesday, November 6, 2013

Ragam

Semua yang kita lalui, yang baiknya datang dr ALLAH , yang buruk nya dari kita sendiri.
Dari perancangan itu jugak macam macam yang aku lalui dalam hidup, yang baik, yang buruk. Semuanya. 
 
amboi madah berhelahnya seorang hidayah . kakaka . 
Perkenalan. 
Biasa lah baru nak membesarkan, kekonon nak bercinta lah. Kalau aku tahu bercinta ni buat sakit hati, taknak aih bercinta ni. (tak, ni tipu je) . Tapi lelaki pertama yang aku kenal lepas tu aku sayang, Omey ngat ! kakaka. Comel mampos orang dia. Lepas tu satu satu orang aku kenal. Macam kat bawah tu la lebih kurang. 





Si Kacak. 
Kenali dia sebagai em nak letak apa eah nama dia em okay kita bagi nama dia okay lah kita bagi dia nama MR ARROGANT lah mcm dalam drama sikit boleh la seorang hidayah mengarut kejap dalam entry ni . kikiki .

Tak menahan nye gambau dia kakaka . engko jangan tanya eah siapa nama mamat yang aku google ni sb aku sendiri tak tahu. Dah biar aku sambung.

Jadinya Mr Arrogant ni tak pernah tegur aku dekat luar , selalu nya kalau jumpa memasing buat bangang je mcm tak kenal padahal kenal. Kosser la dia nak tegur. Nak kata baik, entah lah baik kot. Tapi sepanjang pengenalan tu Mr Arrogant ni yang nampak mcm jenis playboy. jadi kita tak mo lah playboy kita pun abaikan dia eh babai la kita nak cari yang setia (macam la setia sangat kakaka)




Si King Control




Yang ni lagi haru hidup engko.. Kalau topup rm 5 setiap satu sen lepas aku kata aku baru topup rm 5 tu dia kira. kalau aku punya kredit habis, dia persoal la kenapa kredit aku habis cepat. Padahal aku topup sendiri . Entah kenapa spesis ni ada pun aku tak tau la, macam la kredit aku khas utk ko je anat. kredit aku lantak aku laa.

Buat apa je pun nak kena bagi tahu, kalau tidur tak bg tahu pun isu. Kalau ada kawan lelaki pun , isu. Eh dia ingat aku hidup dalam dunia penuh dengan perempuan ke hak alah. Paling bangang tu lah nak berak pun kena bagi tahu kalau tak merajuk . Nak tengok ke orang berak ? ke nak dengar bunyik taik jatuh dlm lubang jamban baru percaya pun entah laa .

Si Sweet Talker


Jadi aku le perempuan paling cantik comel sopan kat mata dia. Amboi ayat ayat dia semua manis bak gula . rerupanya semua perempuan dia try kot ada yang sangkut dia jd la kan makwe , kalau tak dia blah la mengayat perempuan lain pulak . 

Amboi jilaka betul perangai. Jadi berbekal kan ayat ayat manis dia lah dia cuba mengayat aku . tapi sorry la ai taknak ayat manis yu tu okeh, SEDIHH! Manis sangat ayat tu takut termakan diri pula tak begitu ke. Aku pun sweet talker jugak tapi takde lah semua orang aku sweet kan semua talker2 aku. eh amboi tengok ayat ni madah berhelah tau . haa . 



Si "berserah pada takdir"



Bukan nak suruh tolak takdir tu. tapi kan semua apa yang kita buat tu kena ada usaha. Jadi awak kalau nak kan saya, awak kena berusaha. Bukan nye awak kabo kat saya gini,
"Takpe lah kita berserah je pada takdir" tanpa awak berusaha untuk perbaiki hal tu. Awak sendiri tahu kan, kita kena usaha, baru ALLAH tolong. Tapi sebab engko takde usaha langsung, nak tunggu datang bergolek kat lutut tu mmg tak dapek la den nak menolong eah. maap yooo .

Macam ni lah contoh dia, Awak tu gemok lepas tu awak nak kurus. Tapi awak takde la nak kurangkan kuantiti makanan ke , nak jogging ke makan fat burner ke tapi awak kabo "nanti aku kurus la ni" tapi padahal makan berkoyan koyan bagai tiada hari esok. Ha mcm tu la lebih kurang orang dia.

tu je la kot pasal lelaki lelaki yang aku pernah kenal.

Jadi nya lepas di tapis kesemua jenis ni kan, jumpa lah seorang hamba ALLAH. Setakat ni okay je la baik je perangai tak tau la esok lusa kakaka. Jadi si dia lah yang terpilih :)




Nasib baik la bakal tunang hanya ada 4 dari perangai diatas. Dia tu tak king control pun. Ah dia mcm relax je apa aku nak buat . Katenye , ALA BARU MAKWE NANTI DAH ADA IKATAN BARU LA LELEBIH SIKIT JAGA.

Tapi tu la b ayang harap b takde la ayang nak g beyak (manja kakaka) pun b sibuk nak call nak dgr betul ke tak ayang g beyak (manja dgn bakal tunang) ke tak . kakaka . tarik rambut nanti . haa .

okay lah tu je kot . babai .

0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.