Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
DiARi KECiL HiDAYAH MOHKTAR

Saturday, January 5, 2013

jeng jeng jeng !


lately kan , mcm2 benda yg agak aneh jd kat rumah ni . okay . 


bermula dr orang nampak kak cong kat rumah . ex housemate kena kacau . eh jap . aku sendiri pun nampak dia lompat2 masa tu ! masatu aku ngah pandang kat cermin . pastu nampak satu susuk 
yg tengah melompat2 . cis . time tu la kan nak terjaga lah apa lah . 
selalu kalau kat rumah sewa ni , kalau nak shishi kol 2,3 pg tu . mmg aku tahan sampai ke pg laa.
seram oi.

kitorang paling takut nak pandang kat arah dapo kalau malam2 . bilik belakang ? lagi la ! memalam kirim salam lah nak bukak . haha . tunggu siang je la . hehe .
bukan ape . seram jee . 

memula selipar ana hilang . jumpe kat pintu belakang . eh hello ? kitorang tak pernah bukak pintu belakang tau . hmm maybe org kot nak dengki . okay takpe takpe . 
aku dah lama gak lah tak nampak benda2 halus ni . until one day tu . aku terjaga .
and aku nampak sorang ni . bukan housemate aku . then aku tanya dia . 
kau siapa ?
kau nak apa ? 
apa kau buat kat sini ?
die pandang aku pastu die senyum . die cakap . die nak tumpang je .
aku cakap balik kat dia . tumpang ? jgn kacau kami .

erghh masa tu rasa mcm nak tercabut otak bila aku kelip mata , pandang balik . die takde .
tp yg aku perasan . die senyum sebelum pergi tu .
okay . itu last yg aku berkomunikasi dgn dia . ingat best ke ? 

pastu . pasal benda hitam yg selalu duk kat belakang kitorang . die mcm hmm ape ek nak cakap . die mcm bayang2 . tp die besar . ingat kan aku sorang je yg rasa . rupe nye satu rumah pun . 
oh okay ini serious !

itu semua masa sem lepas . sem 2 . sekarang pun still ag duduk rumah ni . dah sayang nak pindah . 
tp dak zana citer aritu . sebelum cuti sem . die ade dgr bunyi mcm org berjalan , tp bunyik kain la . cam ne nk explain kat korang ni ek ?
ah tak payah . yg penting aku faham cemana .
ha sambung balik . die cakap die dgr bunyi mcm org berlari . lepas tu ketuk pintu .
tp bg salam sebut "KUM...." je .
eh mcm hantu kum kum lak rase . ishh . 
citer ni pun die citer sb aku ngan syifa masa memula balik sini lepas cuti seminggu terdengar something.
okay camni citer die .

masa tu kitorang berdua je kat rumah . sb 31.12.12 tu ade kelas . balik lah kan . excited nak g kelas .
malam tu aku ngan dak syifa ni duk tgk movie . upside down tak silap aku . tp loading je . 
tgk dr kol bape sampai nak pukul 12 pun baru 18minit cite tu loading.. cehh . 
so aku decide nak tido la . esok nye ade kelas kan . 
so aku pun bentang toto kat ruang tamu . baring , peluk bear itam dak zali yg aku rampas tu , selimut sampai kepala , letak nset kat tepi . masa dah rasa mcm diawang awangan tu . tetiba .
dgr bunyi org main jari kat pintu !! mcm die main2 pun ade .
aku ni memula ingatkan syifa . aku pun bukak mata . pandang syifa . kekonon aku nak sound la ckp jgn memain memalam bute ni . eh tp aku tengok die pandang aku semacam je . 
kire mcm aku pandang die , die pandang aku laa . 
cam tu la . 
pastu . mataa memasing terus pandang bawah pintu tu . takde lak kaki org ke ape . bunyi org lari pun takde . 
masa tu bulu roma dah meremang dah . syifa tgk kat tingkap . tgk luar takde pape pun .
so siapa yg main jari dia kat pintu tu ?
ya allah . tak kan memalam pun ada org nak takutkan kitorang . 
tp malam tu sumpah aku takut . bila terjaga je aku pandang arah dapur sb tak sedap hati . 
seram giler masa tu . sampai ke harini pun . kitorang tak tau ape mende la yg duk main jari kat pintu rumah kitorang ni . kalau manusia , mana arah die lari ? kenapa x dgr bunyi ? xmungkin boleh lari sepantas tu .
k .
rumah ni misteri betul tau . seramm . tp takpe . insya allah takde pape . 

cuma kalau betul la manusia yg nak takut2 kan kitorang . aku harap satu hari nanti kau dpt balasan kau la .
kau pulak ketakutan .

tapi kalau betul apa yg kitorang lalui tu bukan sb manusia . tawakal je lah .

insya allah . takde pape . amin2 . 

0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.