Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
DiARi KECiL HiDAYAH MOHKTAR

Monday, January 9, 2012

kerana duit seringgit..



aku ade story nak di citer kt korang ;)

pasal duit seringget..
berlaku lame da, mase aku darjah 5 dulu.. tp aku still ingat.. maceh la pade memory maker tuuu.. terbaek wokk~

on that time.. family aku org susa.. susa agy la.. yela ekonomi tak stabil ag mase tu.. dgn parents aku keje noreh getah jer.. so aku di didik supaya menghargai setiap sen yg ada .. aku tak tahu laa kalau korang anak org kayer ker.. meluat bace pos aku kali ni.. or xdapat rase ape aku rase.. terpulang k..

teacher aku mintak seringgit tok beli newspaper.. tp mase tu , singget uh besa sgt nilai dye tok aku.. sb lau mak bg aku duit beli jajan 20sen jer .. hihihi.. oke la dr takdapat kan :) punyer la takod nak mintak kat mak.. mak ade duit ke , tak ke mase tu.. hmm.. aku mintak jugak.. then aku pom bayar la duit tu kt teacher..

tp newspaper uh tak dapat2 jugak.. mak dah tanyer, mane mende alah tu.. adoiii ape nak jwb ni..
sok pagy kt sekolah.. aku dok tepi longkang kt koridor dgn kwn2 aku n ckp sal ni..

aku : nape teacher tak bg ag suat kaba tu eak . aku da byr da ..
E   : ala lex ah singget jer..
A   ; a'ah la singget jer tade hal la..

aku diam jer mase tu...
pastu aku terdengar dorang cakap..

'dayah tu miskin.. singget pom da kire besa tok dye..'


:')

sahabat2ku..
walaupom seringgit tu kecil tok korang.. tp sgt berharga tok aku.. salah ke aku hargai duit tu ? kerana seringgit tu.. adik beradik aku tak dpt mkn sedap2 kau tahu ke? tak kan? senang nye ko hina aku.. yela ko org senang.. family tak ramai cam aku.. takper2.. kau taktahu betapa luka nya hati aku sampai hari ni.. aku pendam.. tp tiap kali aku terpandang duit seringgit.. aku akan ingat tiap2 hinaan tu.. ye aku tahu mase tu kite kecik.. tp aku ttap terluka..



sekarang kiter selevel lahh.. kau ngan aku same tp tak serupa.. mekaseh atas hinaan kau , yg buat aku hargai duit2 aku.. dan jd org yg tahu berjimat.. :')

tak payah lah hina org dr ape segi sekaly pom.. korang takkan penah tao kenape and mengapa setiap perkara tu jd..



dah laa.. henti2kan penghinaan.. stop la wehh.. dunia tu mcm roda.. kejap kite kt atas jap kt bwh..
pk lah..




DONT BE STUPID K..

0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.